مقالات

باغ شاهنامه

از جاذبه های گردشگری مشهد  می توان به باغ شاهنامه مشهد اشاره کرد . باغ شاهنامه مجموعه ای است به وسعت 3 هکتار در انتهای توس 33 (بلوار توس مشهد) که به همّت آقای سیّد حسن موسوی ساخته شده و در ساخت و تزئین آن از معماری و هنر اصیل ایرانی بهره گرفته شده است.

قلعه آل و مات

در دره کارده ، دو دژ دست نیافتنی به نامهای قلعه آل و مات ( ماد و عماد) در متون تاریخی دوره تیموری از قلعه عماد یاد شده و تا دوره شاه عباس صفوی مورد استفاده بوده است. قلعه عماد در نیم فرسنگی شمال شرق روستای آل بر روی کوهی بلند (بر فراز قله ای به ارتفاعی حدود ۲۳۰۰ متر) و مسطح بنا شده است. در این قلعه از تاسیسات نگهداری آب و مسکن سربازان نشانه هایی برجاست. در اطراف آن نیز سفالهای دوره تیموری و صفوی یافت می شود . قلعه عماد و گنجهای آن همیشه محل درگیری ها و لشکر کشی ها ی بسیار بوده است.

سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی که بعنوان بزرگترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه شناخته شده است ،اولین پارک آبی سرپوشیده در سطح ایران و خاورمیانه میباشد و یکی از پارک های آبی مشهد است. سرزمین موج های آبی مشهد در زمینی به مساحت ۸۴۶۰ متر مربع و با زیربنای ۲۳۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۸۶ ساخته و افتتاح شد و از حیث زیربنا ،تجهیزات ،تنوع و تعدد امکانات و بازی های آبی ،در رده بهترین پارکهای آبی دنیا جای دارد.

پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک ساحلی آفتاب که بعنوان بزرگترین پارک آبی طبقاتی جهان شناخته شده میباشد ،یکی دیگر از پارک های آبی مشهد است که در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۵۰۰۰ متر مربع و بعنوان دومین پارک آبی مشهد در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید.